Sociaal ondernemen in tijden van crisis

Marianne Dagevos (2021)

Je vindt ‘Sociaal ondernemen in tijden van crisis’ op de website van Marianne Dagevos.

Actueler kan bijna niet. Sociaal ondernemers hebben al lang last van de huidige coronacrisis maar, zoals uit mijn onderzoek blijkt, is dat zeker niet de eerste crisis waarmee ze te maken hebben. In een kwalitatief onderzoek onder 30 ondernemers heb ik geïnventariseerd welke crises sociaal ondernemers ervaren en hoe ze daarmee omgaan. Het verslag van het onderzoek geeft een analyse van de gemene delers in hun ervaringen en presenteert daarnaast een serie aanbevelingen aan stakeholders hoe zij sociaal ondernemers kunnen ondersteunen om in crisissituaties overeind te blijven en hun impact te behouden.

Dit onderzoek kwam tot stand in samenwerking met Stichting DOEN en wordt gepresenteerd aan vertegenwoordigers van andere sociale investeringsfondsen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *